Groenbak’ is hét auto-koosnaampje van 2014

Dat vrouwen koosnaampjes geven aan hun auto is niet alleen van deze tijd. Ikzelf noem mijn auto Jade omdat zij in een blauw/grijs glans gespoten is en ik erg gehecht ben aan mijn auto.

Komt er een dag dat ik afstand moet doen, dan zal ik Jade ontzettend gaan missen. De meeste vrouwen hechten aan een auto. Dit blijkt ook uit de verkiezing van auto-verzekeraar onna-onna.

 

De eerste koosnaampje van het jaar verkiezing voor auto’s is gewonnen door Groenbak. Na een nek-aan-nekrace met Paulus de Crosskabouter was het toch de groene Skoda Felicia van Sarah Toebast die de eerste prijs in de wacht sleepte. Meer dan 500 koosnaampjes namen deel aan de verkiezing die georganiseerd werd door de online verzekeraar voor vrouwen onna-onna.

Uit onderzoek bleek dat maar liefst 65% van de vrouwen haar auto een koosnaampje geeft. Vrouwen zien hun auto als meer dan een materialistisch voorwerp: het is een vriend(in), een dierbare kennis. Daarom besloot onna-onna een verkiezing te organiseren, waarbij deelnemers het koosnaampje en het verhaal daarachter moesten delen op social media.

'Ik zit veel in de auto vanwege mijn werk. Omdat ik van hot naar her rijd, drink ik koffie, ontbijt ik én lunch ik in Groenbak,' zegt winnares Sarah over haar auto, die ze soms ook Kliko noemt. 'Er liggen doekjes om mezelf weer op te frissen, dozen met readers en papieren los op de achterbank, lege verpakkingen, kruimels, parkeerbonnetjes en ga zo maar door!

Eens in de zoveel tijd, als ik vind dat het echt niet meer kan, rijd ik naar de carwash en ruim ik de auto meteen goed uit. Vandaar de naam.'

Social media

In november konden deelnemers hun verhaal op social media delen. Op 11 december maakte onna-onna de top-5 bekend, waarna mensen via Facebook konden stemmen op het koosnaampje van het jaar. Alle finalisten kregen een auto-verwenpakket. De resultaten van de verkiezing zijn gebundeld in op de site

onna-onna is een online verzekeraar voor vrouwen. 

Gerelateerde artikelen

FemNa40