You never get a second chance on a first impression

Duizenden singles. Allemaal op zoek naar een gezellig afspraakje.

Als je een keuze hebt gemaakt, vind je ze allemaal op die ene datingsite waar jij je goed bij voelt.

 

Je hebt al even rondgesnuffeld en je hebt je ingeschreven. Je ligt nu in de etalage en de singles zijn voor het oprapen, dus laat ze maar komen. Jij bent wel klaar voor een gezellige date! Maar zo werkt het helaas niet.Met 2,5 miljoen singles is de concurrentie moordend. Zorg dat je gezien wordt in die etalage en maak een goede eerste indruk. Die kans krijg je – net als in real life - maar één keer, dus zorg ervoor dat je profiel aan niemand voorbij kan gaan.

Laat jezelf zien, letterlijk

Ten eerste moet je de klikkende of swipende kijker zien te prikkelen met een plaatje. Wanneer klik jij zelf door om het profiel te bekijken? Waar moet jij om lachen: om een grijze pasfoto van iemand met een suffe blik erop óf om iemand die aan een parachute in de lucht bungelt met een uitzinnig blij hoofd?? Juist, een foto zegt meer dan duizend woorden. Op een beetje kwaliteitsdatingsite heb je ook ruimte om een eigen fotoalbum te vullen met al jouw foto’s en selfies. Laat maar zien wie je bent en waar je van houdt; het is tenslotte jouw profiel. Of wat dacht je van een videoboodschap? Hier kun je de bezoeker van jouw profiel vertellen over je favoriete lievelings hobbies of een leuke vraag stellen.

Vertel de onwetende buitenwereld hoe uniek jij bent

Heb je jezelf duidelijk op laten vallen, dan is de kans groot dat mensen willen lezen wat je te vertellen hebt, dus ook dat moet dik in orde zijn. Tussen al die andere leuke singles moet jij laten zien waarom jij anders bent dan al die anderen.. Zit je in het actieteam van Greenpeace? Val je specifiek op brandweermannen? Vind je samen boodschappen doen het toppunt van romantiek? Draag je altijd roze sokken? Beschrijf juist die specifieke dingen, want die maken JOU bijzonder (en) interessant. Van vrouwen die houden van gezelligheid, hobby’s en kletsen zijn er al genoeg.

Zet een reclamecampagne op voor jezelf

Waarom ben jij eigenlijk leuk? Het beantwoorden van die vraag is voor velen een nachtmerrie. En helemaal als je voornamelijk leuke dingen moet noemen. Vraag een vriend of collega eens hoe ze jou beschrijven. Vooral in situaties waar je zelf niet bij bent, wordt er vaak (ook) positief over anderen gesproken.. Dus ook over jou. Je zult verbaasd zijn hoeveel leuke eigenschappen een ander wél zo over jou uit z’n mouw schudt. Mocht je het nog steeds belachelijke borstklopperij vinden om dat over jezelf te zeggen, zet dan desnoods de bron erbij. ‘Mijn vrienden zeggen altijd dat ik heerlijk kook en mijn collega’s vinden mij het zonnetje van de afdeling’. Niets gelogen en toch jezelf aangeprijsd!

Sla niet door en blijf eerlijk

Ook al is het je eigen reclamecampagne, probeert niet te overdrijven. Ieder mens mag gelukkig ook mindere punten hebben. Dat men jou 's morgens tot 11.00u even met rust moeten laten vanwege je ochtendhumeurtje is helemaal niet erg. Dat je altijd moet huilen als je Pretty Woman kijkt ook niet. Liegen is trouwens uit den boze. Het zorgt meestal voor spanning als de ander er later achter komt dat je stiekem toch ineens 12 kinderen hebt.

Laat zien wat je wilt

Niet geheel onbelangrijk: wat zoek je in de ander? Ben je zelf een rustig persoon en wil je het in huis graag zo houden, dan zoek je waarschijnlijk een meer introvert persoon. Als je ontzettend van uitgaan of sporten houdt, dan wil je waarschijnlijk geen couch potatoe aan je zij. Als je maar eerlijk en duidelijk laat zien wat je zoekt in iemand. “Lieve, klne vrw, 42 jr, zkt lng, strke man met brde schoudrs en veel geduld” is niet specifiek genoeg.

De puntjes op de ‘i’

Last but zeker not least: let goed op d’tjes, t’tjes en andere foutjes.. Het staat hoog op de lijst van ergernissen.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben om nog een leuke date te scoren voor de zomer begint!

Lexa.nl

Gerelateerde artikelen

FemNa40