Barcelona en tranen van geluk!

Een stad met mogelijkheden en er is zoveel te zien en te bezoeken! Voor mij stond deze ‘reis’ in het teken van mijn zoon.

Hij gaat naar de middelbare school na de zomervakantie en mede om die reden ben ik samen met hem zijn ‘grote wens’ achterna gegaan.

Op naar Barcelona. Op naar het Nou Camp Stadion!

Op weg

Vertrek om 04.45 uur van huis. Op weg naar Schiphol. Uitgelaten waren we, wat hadden we er zin in!
Op Schiphol onze koffers ingecheckt en daarna snel op zoek naar een gelegenheid om een kopje thee en koffie te drinken.

Al met al dachten wij op tijd van huis te zijn gegaan, maar niets is minder waar. Ondanks het feit dat er geen winkel open was en wij werkelijk net aan onze drankjes zaten, bleek de tijd zo snel te gaan, dat we nog maar net tijd hadden om van het toilet gebruik te maken.

De lucht in

Vliegen vind ik echt fantastisch. Het opstijgen en landen. En in dit geval samen met mijn zoon. Wat je van te voren bedenkt hoeft allemaal niet zo uit te pakken, maar dat deed het bij ons wel. En hoe! We hebben het zo gezellig gehad, we hebben tranen met tuiten gelachen, de hele stad te voet doorkruist zonder moe te worden en heerlijk gegeten. Geen onvertogen woord… wat een rijkdom!

Het vervoer van het vliegveld naar het hotel was prima geregeld. Het spreekt allemaal zo voor zich! Dus op een centraal punt uitgestapt en door de stad naar het hotel gewandeld. Het was nog vroeg in de ochtend, dus hadden nog een hele dag voor ons.

Bus Túristic en Nou Camp Experience

We hebben in die dagen van een aanbieding gebruik gemaakt: 2 dagen entree tot de Bus Túristic, die je heel de stad laat zien en waar je in- en uit kunt stappen bij de bezienswaardigheden van de stad in combinatie met het entree voor Nou Camp Experience. Dat is dé manier om de stad te verkennen.

We hebben bovenin de cabrio-bus gezeten, genoten van de zon, van de omgeving en van elkaar! Na hier en daar in- en uitgestapt te zijn kwamen we bij het stadion aan. De ultieme droom van mijn zoon. Nou was dit maar een voorproefje, want de avond erna hadden we ook kaartjes voor een wedstrijd van FC Barcelona!

Hotel aan Rambla del Raval

Het hotel was prima en het buurtje waar het hotel zich bevond was inderdaad multi-culti. Wij hebben ons nergens onveilig gevoeld, al moet ik daarbij wel opmerken dat we er geen nachtwerk van hebben gemaakt.
Op de avond van de wedstrijd na dan, maar toen hebben we een taxi genomen en ons veilig voor de deur van het hotel laten afzetten.

De Ramblas heb je na 2 keer bewandelen ook wel gezien. Wat wij deden is vooral door de kleine straatjes in de wijken grenzend aan de Ramblas slenteren. Daar tref je echt leuke kleine shops en echt Spaanse restaurants met kwalitatief goed eten en vriendelijke, niet opdringerige bediening.

Voetbalwedstrijd FC Barcelona

Wat een ervaring! We waren op tijd bij het stadion. Gekleed in de kleuren van FC Barcelona betraden wij het terrein rondom het stadion. Eerst de kaartjes afhalen die we via internet hadden besteld. Wat een opluchting toen we die in handen hadden. Een ijsje om te vieren dat we kort daarna echt het stadion in konden.

De deuren gingen anderhalf uur van te voren open, dus wij gelijk naar binnen. Het is mooi om te zien hoe het stadion vol liep, de spelers op een gegeven moment warm gingen lopen, de saamhorigheid te voelen van alle toeschouwers, Messi de 2e helft het veld zagen betreden en te genieten van een wedstrijd die uiteindelijk met 4-2 eindigde! Ik ben fan!

Trots als een pauw

Wat een prachtige ervaring om dit alles samen met mijn zoon te mogen beleven. Het was een cadeau aan hem, maar hij heeft mij hier een nog mooier cadeau mee teruggegeven. Wat ben ik trots op hem, wat hebben we het fijn gehad samen en wat hebben we plezier gehad. Wij waren samen sterk! En daar plukken we nog iedere dag de vruchten van!